Her kan du finne svar på spørsmål vedrørende billettkjøp:
Det er ikke alle som har like mye erfaring med å handle over internett. Vi har derfor laget en side med spørsmål og svar som ofte dukker opp.
Nedenfor finner du svar på disse spørsmålene:
1. Hvordan kjøper jeg billett (med salkart)?
2. Hvor finner jeg min billett?
3. Jeg har klikket på "KJØP", men jeg får ikke betalt. Hva gjør jeg?
4. Jeg blir bedt om å legge inn adresse selv om adressen allerede er lagt inn
Hvordan kjøper jeg billett?
NB. Denne informasjonen gjelder kjøp av billett i et SALKART. I videoen nedenfor finner du en detaljert beskrivelse av hvordan du går frem for å kjøpe en billett i vår nettbutikk. Beskrivelsen er laget for PC/Mac og den kan derfor se litt annerledes ut dersom du bruker mobilen til å handle billetter.
Hvor finner jeg min billett?
Etter du har kjøpt billett hos oss er det flere måter å finne sin digitale billett.
- Man kan laste den ned til sin PC/Nettbrett/telefon umiddelbart etter kjøp fra siden som dukker opp etter betaling eller
- Man kan finne billetten i eposten som blir sendt til din epostadresse eller
- Dersom du valgte å motta billett på sms, kan den lastes ned via lenken du mottok i sms.
Finner du ikke billettene dine?
Billettene er sendt til e-postadressen du skrev inn når du kjøpte billett. Noen ganger havner den i søppelpost. I e-posten er det en bekreftelse på kjøp og nedenfor er det et felt som heter "Tickets". Der kan du trykke "download" for å laste ned billetten som pdf. I den samme e-posten er det også en kvittering/faktura vedlagt som pdf. Når du åpner denne ligger det samme feltet der hvor du kan trykke "download" for å laste ned din billett. Da kan du lagre billetten på telefonen, eller ta et skjermbilde eller eventuelt skrive den ut dersom du ønsker det.
Jeg har klikket på "KJØP", men jeg får ikke betalt min ordre. Hva gjør jeg?
Trykk på "Vis handlekurv".
Din billett er sannsynligvis lagt i handlekurven. Dersom du ikke ser et grønt felt med teksten "Vis handlekurv ->", kan du trykke på "HANDLEKURV" i menyen på nettsiden. Dersom du ikke ser produktet ditt i handlekurven, må du legge det til på nytt.
Noen arrangementer selger billetter med salkart. Andre arrangementer selger billetter uten salkart. Uansett om du skal kjøpe billett med eller uten mulighet for plassreservasjon, vil billetten din legge seg i handlekurven når du klikker på "KJØP".
Billett på sms.
Dersom du har valgt å motta din(e) billett(er) på sms, men du har ikke fått sms enda, kan det dreie seg om dette:
- Din ordre er ikke ferdigbehandlet.
Noen ganger tar det litt lengre tid fra du har betalt (via Vipps eller Stripe) til betalingen er mottatt i nettbutikken. Sms med billetter sendes ikke ut før ordren er fullført og nettbutikken har mottatt bekreftelse på at ordren er betalt. Dette kan ta fra 3 minutter til ett døgn. Dersom det haster kan du kontakte oss her. - Du har glemt å fylle inn landskode riktig i feltet for "Telefon" i kassen. Feltet er merket med "OBS! Telefon må inneholde landskode (PLUSS FIRE SYV +47) for å motta billett på sms. Skriv nummeret uten mellomrom".Knappen du må krysse av for å motta billett på sms er merket med "Ja takk, jeg vil motta billett på SMS (kr. 5,-) OBS! SKRIV LANDSKODE "PLUSS FIRE SYV" (+47) FØR DITT MOBILNUMMER (Iikke mellomrom mellom tall)".
Dersom du har glemt å skrive inn landskode, vil sms ikke komme frem. Du kan likevel finne igjen dine billetter, siden de er sendt til den eposten du har oppgitt. Dersom det haster kan du kontakte oss her.
Feilmelding: "Legg inn adresse" selv om adressen er lagt inn.
Noen brukere opplever at de ikke får betalt og de får beskjed om å legge inn sin adresse selv om de allerede har lagt inn adressen sin. Dette skjer som oftest for brukere som er innlogget ved hjelp av Vipps. Vi jobber for å finne ut av denne feilen.
Her er det du kan gjøre for å fikse denne feilen.
- Logg ut av nettsiden og gjennomfør kjøpet uten å være innlogget.
Din ordre er fortsatt registrert hos oss og du vil motta billetter på epost og i vpps-appen. - Dersom du ønsker å være innlogget kan du gå til https://kombinasjonbutikk.no/min-konto/edit-address/ og hente adressen fra Vipps.
Dersom løsning 2 ikke fungerer anbefaler vi at du bruker løsning 1.